the new world.


Howdy Folks!


Då har jag då landat på andra sidan atlanten där allt är samma samma - men ändå så annorlunda. Jag är egentligen både för trött och för jet-lagged för att kunna uttala mig över huvud taget. Men första intrycket såhär efter 1 dag i Cambridge, Boston är att allt helt enkelt är så mycket STÖRRE så mycket MER. Detta är såklart både bra och dåligt:

Dubbelt så stora portioner = dåligt...och onödigt.
3 våningar stor Urban Outfitters affär = super bra!!!!
ja ni fattar poängen...

Idag har jag bara hunnit med att vakna till (tog halva dagen). Sen masade jag mig ut i hettan (typ 30 grader) och insåg att det inte var skönt att ha mörkblå stuprörsjeans i den jäkla värmen.... men gick ner till Harvard Square som är typ centrum här och hjärtat i Harvard Campuset. Där fanns det mysiga hus, restauranger, cafén och affärer som jag kollade. Så jag typ bekantade mig med staden (=shoppade) och sen gick jag hem och relaxade... Ikväll gick jag och Phillippa på en koreansk/japansk restaurang och åt sushi och shoppade sen lite på Urban Outfitters = MYS!

nu ska jag stupa i säng! jag är så trött att jag inte vet vad jag heter, men jag har tvingat mig själv att vara uppe så att jag ska komma in i american-tiden... klockan är halv 5 på morgonen i Sverige nu.

okej, mer rapport från staterna kommer snarast och även bilder....

good nightie!

image25







Kommentarer
Postat av: Lena

Vad roligt att du redan kommit igång med din blogg! det är så roligt at läsa om dina upplevelser, och nu i det stora landet i väst. Ja, det måste vara en viss skillnad mot Indien :-) Vi har faktiskt haft fantastiskt fina soliga och varma dagar här i Kalmar sedan du åkte. Verkar som om även sommaren kommer till Kalmar i år. Roligt att du och Philippa ser er omkring! Hälsa alla så gott från oss! Ta hand om dig! Kramar från mamsen

2007-07-18 @ 06:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback