busy business...

okej, jag vet att jag är dålig på att uppdatera bloggen, men problemet är att jag aldrig är hemma! Jag har tusen saker jag bara måste berätta om Harvard men jag har inte en minut för det är så mycket studier! Dessa första 4 dagarna har varit omtumlande, hemska, fantastiska och intensiva - allt på samma gång! Det känns som att lärarnas metod är att bryta ner en totalt från dag 1, (genom att ge ofantligt mycket hemuppgifter, förolämpa all ens kunskap och pressa en till "näst nivå") och sen bygga upp igen... de är verkligen strikta! Vi har så mycket hemarbete att jag måste gå upp varje morgon och studera, de har extrema krav på vår performance.... och de påpekar hela tiden att - This is Harvard, this is not how you are used to...blah blah... en massa bullshit... men hallå, vi är människor, inte maskiner!

Ja, som sagt, detta är anledningen till att bloggandet hamnat i 2a hand! Jag lovar att fler detaljer kommer snart!

Det är helt otroligt vad mycket människor jag träffat de senaste 5 dagarna! Alla klasskompisar, vi är 24 st, och 12 st i min grupp. Dessa människor är jätteintressanta (och jättesmarta) och kommer från alla delar av världen (jag är dock enda svensk). De är allt ifrån ekonomer, jurister, kärnvapenexperter (!), affärsmän, doktorander osv. Otroligt intressanta!! sa jag det!? Och vi  lever ju näst intill ihop eftersom vi äter frukost, lunch middag tillsammans, går i skolan samt pluggar! så det blir ganska intensivt!

okej, jag återkommer snart med meeeer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback