No more school!

Hello vänner!

Idag har jag flyttat ut från Pforzheimer House och tillbaka in hos Kusin Lotta, min kurs är över! Veckan har varit craaazy! Mycket studier ända in i slutet! Men vi har varit ute och festat ganska duktigt ändå, trots tenta 08.50 fredag morgon! Men allt har gått bra och jag är så himla nöjd med kursen! Jag har verkligen börjat att finjustera min engelska nu och framför allt insett hur långt man har kvar till att vara en perfekt engelsk-talare, jag är petigare än någonsin med uttal och vocabulary nu. Men jag tror att jag gjort en del framsteg :) Fick bra kritik för både mina final-presentations och uppsats.... och det bästa var att läraren verkligen berömde mig och sa att jag absolut skulle använda honom som referens på mitt CV i framtiden! Det är ju toppen!

Ja, det är nog framför allt människorna som gjort den här kursen till vad den varit! Vi har haft en otroligt bra grupp med otroligt intressanta mäniskor med sinner för humor och med skarpt intellekt (från 10 olika länder)! Vi har haft så mycket intressanta diskussioner varje dag och det har verkligen känns givande att vara i en sån miljö. Visst blir vi lite nördiga ibland, för vi är alla ganska nördigt ambitiösa, men vi har så himla kul också!

har lagt upp över 50 bilder på Facebook, ni som inte har Facebook kan bara klicka på länken nedan (obs! det är typ 3 sidor med bilder...) och det är från alla 4 veckorna av kursen.

http://www.facebook.com/album.php?aid=12215&l=241e8&id=606700145

Gud, det känns som att jag har så himla mycket att berätta men jag känner mig helt nollställd just nu.... och det beror bara delvis på att jag är bakis och bara sovit 5 timmar i natt..... jag antar att jag måste fatta att kursen är slut och att jag har semester nu!

Så vad händer nu då kanske ni undrar,....innan jag kommer hem till Sverige igen (29e aug). Joooo, helgen spenderar jag här i Cambridge och på måndag åker jag till New York och möter upp Natxo från klassen och vi ska vara där i en hel vecka!!!!! Ska bli toppen! Sen blir det 3 dagar till i Boston innan jag åker hem igen...

skriver snart igen vänner!

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback