FREDAG - YES!!!!

slänger in ett inlägg nu medan mitt nagelack torkar....(mörklila) och innan jag hoppar in i Taxin ut på fredagsäventyr... Jag ska på college party (en födelsedagsfest) på ett av de andra Harvard-dormitories med typ halva min klass + annat folk. Ska bli kul och jag kommer med all sannolikhet bli full på ett enda glas vin för jag är ovanligt lättpåverkad nuförtiden.... kanske är det all stress, plugg och lite sömn som gör det.....

och det är nästan farligt, för idag efter skolan så hade vi after-work med alla i klassen+vår lärare. och jag satt bredvid honom och så drack jag ett glas vin och kände att jag pratade mycket mycket flytande engelska.... jag babbalade på...

bland annat slängde jag ur mig: This is my first trip to the U.S and all I've seen is the Harvard Campus! i en lite negativ ton......

läraren svarar: well, I guess I have a part in that.... (eller nåt..) eh... JA, det kan man ju lugnt säga (ofantliga mängder home assignments....)

men jag vill understryka vad han sa till mig sen:

Elsa, I have noticed that you are a very hard-working student! (pluspoäng till mig!!!!)

och dessutom fick vi (min grupp) komplimanger för vår redovisning idag och han påpekade att han hade No Complaints.... and usually there are complaints!  så det kändes bra!

jag svarade: ha! I will quote you on that!



Nu
ska jag iväg och fira att helgen är här!!

KRAM OCH GLAD HELG!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis elsa, det var inte dåligt att få en komplimang på Harvard! Jag säger då det..... Hoppas att du får en riktig härlig och avkopplande helg! Vi längtar så efter dig, det sk bli kul att få höra om alla dina upplevelser (på Harvard naturligtvis det första veckorna) Många kramar från mamsen och papsen

2007-08-11 @ 11:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback