What am I doing?

Ja, varför Indien nu igen kanske många tycker? Men denna resa är inte riktigt som de tidigare. Den här gången åker jag för att praktisera på ett svenskt företag i Bangalore. Det hela började med att jag kontaktade cirka 10 olika svenska företag som även finns i Indien. Ett företag som heter Busak+Shamban svarade och skrev att jag var välkommen till deras kontor i Bangalore över sommaren som praktikant. Jag har nu ett år kvar tills min civilekonomexamen så det här hoppas jag blir ett bra smakprov på vad som väntar… eller i alla fall ett steg på vägen mot det som väntar…

Vad är det här egentligen för ett företag? Busak+Shamban är en av världens största aktörer inom utveckling och tillverkning av tätningar och tätningssystem. De utgör marknadsorganisationen i Trelleborg Sealing Solutions som har mer än 30 produktionsenheter och över 40 marknadsbolag runt om i världen. Trelleborg Sealing Solutions ingår i sin tur i The Trelleborg Group som har cirka 22 000 anställda över hela världen. I Indien har B+S funnits sedan 1994 och de har idag 60 anställda (många trevliga hoppas jag!).

På måndag åker jag och på onsdag kommer jag att ha min första arbetsdag… Super scary såklart! Jag vet knappt vad jag kommer att syssla med där, men hur som helst kommer det bli mucho mucho interesante att uppleva en indisk kontors-vardag! Jag kommer observera och blogga om dessa upplevelser!



Kommentarer
Postat av: JL

Yes, hello business-girl!

Det kommer säkert bli jättekul att göra praktik på det företaget. Det var modigt att bara dra iväg sådär och jobba. Ta hand om dig!

/Jonas

2006-06-19 @ 14:18:05
Postat av: Apna Bhavana

Namaskar Gitaji!
kya hal hai? Tumahara job kaisa hai? mujhe nahi janta... mera job thik to hai, bahut muskil nahi hai, islie sab cool hai. Do din baki hai aur us ke bad mai meri gari ke sath Vetlanda pe jaenge. Chutti ke liye!

mujhe tumhare sath hai, sas me.
cumme banana

Postat av: karin och Lisa-Lo

Älskling!
Vi fick ditt mess i dag och vi är sååå nyfikna på hur du har det! Jag och karibn dricker lite vin och tänker på dig! Kommer att sakna dig så mycket i sommar!!! Skriv så vi får veta hur allt e!
PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!! karin såg tysken idag och han e tydligen skit snygg.. varför ger jag inte ut nummer...

2006-06-21 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback