trestegsplanen

Ni vet ju hur jag ar. Jag alskar listor, att planera upp och ha ett tydligt mal. Sjalvklart har jag tusen ganger stallt mig fragan vad syftet med denna resa ska vara. Vilka mal har jag och hur far jag ut mest av det. Detta har resulterat i en trestegsplan.

1 Praktik Ja, det ar ju det mest uppenbara. Att praktisera pa Trelleborg ar steg ett. Men en underrubrik ar att ocksa sammanstalla upplevelserna av denna praktik i en slags rapport. Kanske kan den vara rolig for nagon annan att ta del av, till exempel Trelleborg eller vem som helst som ar nyfiken pa business in India. Idag var jag pa inkops-avdelningen eftersom alla pa marketing hade nagon konferens. Inkop var ganska kul men i morgon ska jag sitta med Lakshmi och de pa Finance-avdelningen for nu ar det dags att skicka manadsrapporter till Sverige.

2 Hindi Ja, varfor Inte? Nar jag ar har i Indien maste jag ju bara passa pa att frascha upp mina kunskaper. Det var ju trots allt nastan tre ar sedan jag laste Indologi pa SU. Jag har faktiskt ocksa precis varit pa min forsta lektion. Min lararinna later mig bara tala hindi nar jag kommer innanfor hennes dorrar, sa det har kommer definitivt ge nagot!

3 Kontakter Det ar a och o har i Indien. Man kan inte bara mejla nagon, man maste ta sig tid. Sitta och dricka te, ni vet hela det dar. Jag har mina Shiva-visitkort nara tillhands och forsoker jobba lite pa mitt kontaktnat. Ska ha mote med Exportradet redan denna vecka formodligen och fa lite tips och rad fran dem. Annars har jag ett mote pa Telelogic pa gang, dar vi ska disskutera lite framtida mojligheter. Det ar spannande!

okej, det kanske later som att jag ar sjukt planerad men det ar ju skont att veta nar man har gjort sitt for dagen liksom och kan ga och shoppa pa Garuda mall, ga pa bio eller ligga hemma och kolla pa tv och bestalla hem samosas!



Kommentarer
Postat av: Lena

Otroligt vad strukturerad du är, "äpplet faller inte långt från äppelträdet" :-) Det låter verkligen som om du kommer att få ut max av din resa. Vi saknar dig här hemma och följer din blogg med spänning! Var rädd om dig gumman! Kramar från oss alla!

2006-06-26 @ 14:56:44
Postat av: Jaya

Vilken trestegsplan!! helt fantastisk! bra idé också för framtida resor... Kul att läsa hur du har det! kramar!

2006-06-30 @ 17:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback