Office kaos

Idag kom jag till kontoret i god tid, kvart over nio. De flesta i personalen satt och at frukost och lyssnade pa Bollywood-musik i pentryt. Precis som innan kommer jag innanfor dorrarna och alla blir forvirrade for de vet inte riktigt pa vilken avdelning och med vad jag ska jobba under dagen. Hittills har jag varit pa marketing, finance & accounting och purchase. Lite forvirrande, men det har med en sak i taget ar val inte deras storsta styrka!

I alla fall sa fick chefen for finance ett smarre utbrott pa Human Relations- chefen eftersom han insag att detta var en ohallbar situation for dem och for mig (med detta hattande fram och tillbaka pa olika avd.). "Look at it from her angle, she can't just come here everyday and waste her time just because you can't plan. Now give her a schedule!" HR chefen blev tjurig och vagrade svara pa tilltal.... Det kandes skont att finance chefen tog tag i det hela! Sa vi satt och gjorde ett schema under dagen och nu blir det en avdelning i taget pa ett lugnt och bra satt! I morgon och en vecka frammat ska jag vara pa deras andra kontor (den vita byggnaden om ni ser bilderna nedan) dar de ocksa har en del tillverkning.

Det var en ganska kaotisk dag idag... Men nu kanns det battre nar jag har en tydlig plan over vad jag ska gora. Sen far vi se hur bra de kan folja den!

I gar var jag pa Garuda Mall, en stor modern galleria har i stan. Riksha chaufforen pa vagen dit var en liten pojke som korde fruuuuuuktansvart snabbt trots att jag sa at honom flera ganger. Till slut slirade han in framfor gallerian och sa: Yes, Garuuda Mahal! He he, det var ganska komiskt insag jag efter dodsangesten lagt sig lite! Val inne drack jag den goooodaste milkshaken nagonsin: Saffran- och pistage - milkshake! Yummie!

Kommentarer
Postat av: Lena

Fy vilken resa till shoppingcentrat, bra att du säger till.Du ska göra som pappa brukar säga, för fort...inget betalt! men jag vet inte om det funkar i indien. Här hemma är det som vanligt sol 22grader varmt och väldigt vackert i trädgården. Den blommar som bäst. Vi saknar dig, bra att även ditt arbete är upporganisarat enligt 3-stegs modellen antar jag! Bra jobbat12 Många kramar från oss alla!

2006-06-28 @ 15:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback