The IT-girl

Tack for tipset Bhavana, jag tror att YesMadame verkligen maste ta till sig detta och verkligen go all the way in the YesMadame-style!


Nu ar det alltsa sondag och YesMadame sitter och bloggar (och har precis haft en videokonversation med Mister and Mrs. Lindstrom) och aterhamtar mig ifran gardagens fest dar mat och vin flodade och YesMadame var i sitt esse! Vi var ett gang pa cirka 20 svenskar som hade grillfest hemma hos oss! Det var supertrevligt! Veckans hojdpunkt!


Maste bara beratta om min fredag da YesMadame fick vara pa foretagets IT-avdelning. Pa de flesta andra avdelningar ar det cirka 50/50 man och kvinnor men pa IT avdelningen ar det bara unga typiska Bangalore-IT-killar. Det var mycket svart att fa dem att gora det vi verkligen skulle gora! De tyckte det var mycket roligare att prata om mitt land, mitt liv och Bollywoodfilmer! Det blev hundra fragor om hur YesMadame bor, bor jag sjalv eller med mina foraldrar, var jag gift eller inte, hade jag pojkvan eller inte, skulle jag flytta in med mina foraldrar nar jag gifte mig eller inte, skulle jag sjalv bestamma vem jag skulle gifta mig med eller skulle mina foraldrar gora det? Var det mycket skilsmassor i Switzerland? Vad tycker jag egentligen om skilsmassor? Ar det mycket kallt i ditt land, Switzerland? Har man tjocka klader och endast ogonen syns for alla klader? Ja, ni kan ju tanka er! For det forsta sa bor jag i SWEDEN och inte i SWITZERLAND, men det var inte sa noga tyckte de, det ar langt bort och kallt pa bada platserna liksom!


De kunde verkligen inte forsta hur svenska ungdomar kunde valja sin partner SJALV? Hur sjukt ar inte det? Vadda, gar man bara ut pa stan och valjer en eller? Ja, det var en ganska rolig diskussion faktiskt, de ar sa inne i sin kultur och har liksom aldrig kommit i kontakt med nagot annat (uppenbarligen) sa de passade verkligen pa att fraga allt de kunde komma pa om Svenska och Europeiska seder och bruk!

Och sen inte langt efter kom den standigt aterkommande diskussionen om vilken bollywood-skadis som var bast! Min favorit ar ju Shah Rukh Khan men det blev en vild diskussion eftersom det bade fans stora Amir Khan och Salman Khan-fans dar! I alla fall sa fick jag tillslut tvinga dem att lamna diskussionen och istallet visa mig hur de jobbade pa IT avdelningen och de tog det verkligen fran grunden:


This is internet, madame!


Lite blev i alla fall gjort, med betoning pa lite.


Hoppas alla andra madame’s och mister’s haft en mycket trevlig helg precis som YesMadame sjalv haft!


Kommentarer
Postat av: Yes Bhavana

YesMadame verkar ha det fantastiskt i Bharat!
11 aug slutar Bhavana kl 13.00 så det blir free pickup service at the airport!

puss o kram

Postat av: Lisa-Lo

Hej älskling!
Nu har vi skickat iväg måtten till dig på ringarna! Så snart är det du och jag för evigt=) Du verkar ha det så bra! Jag skrattar högt när jag läser din blogg.. du e ju så sjukt kul älskling! Det här förhållandet kommer nog att fungera bra tror jag! Jag saknar dig i kungshamra.. pusss mitt hjärta

2006-07-18 @ 14:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback