shopping ar den basta medicinen...

Ja visst, sa ar det! I gar borjade jag kanna mig lite battre och da borjade det rycka i shopping-nerverna som har fatt ligga i ide i nastan 3 veckor nu sen jag kom hit. Jag tog en rikshaw till Commercial Street och shoppade klader och at glass! Jag kopte en superfin fest-panjabisuit (panjabisuit = byxor, tunika och schal) i gult siden och insydda stenar och en vardags-panjabi i orange/rosa design (som jag har pa mig just nu till ett par jeans faktiskt). Det var mycket trevligt och jag fick den lite festligare sydd och justerad efter mina matt for ett tillagg pa 4 kronor pa det ordinarie priset som var cirka 180:-.

Jag passade ocksa pa att kopa 13 Bollywoodfilmer. Det var lika bra att ta alla pa en gang. Det var sanna dar billiga DVD's med 2 eller 3 filmer pa varje skiva. Prisvart! ... och nu har jag att gora alla mulna sondagar hela hosten!

Idag har jag varit och atit lunch med en svensk tjej som bor och jobbar har i Bangalore, det var jattemysigt och vi at en supergod libanesisk sallad pa ett stalle precis runt hornet fran vart hus pa Cunningham Road! Vi ska ga pa bio nagon dag bestammde vi, vi maste ju se den nya filmen med Kareena Kapoor och Bipasha Basu (Omkara), den verkar mycket lovande!

Kommentarer
Postat av: Lena

Det var roligt att du börjar bli lite bättre nu Elsa. Dina punjabis låter jätteläckra, du passar jättebra i dessa färjer! Det var roligt att prata med dig häromdagen. Festligt att du kunde se pappa och mig genom webbkameran! I kväll ska vi till Bibi på Ekerum, Peter Ulf och lilla Anton är där, det ska bli kul. Vi ringer i slutet av veckan. Tusen kramar från oss båda!

2006-07-11 @ 08:04:17
Postat av: Lena

Oops, såg att jag stavade färger fel, men... för sent att ändra :-)

2006-07-11 @ 08:05:42
Postat av: johanna

fördelen med att åka bil hem från landet:
man behöver inte packa så noga, man kan ha påsar o kassar o lösa grejer i bilen..

nackdelen
när man ska försäöka ta tag i samtliga pinaler samtaigt för att komma in i lägenhette och bara behöva gå en gång så tar man ut sig helt efter en lånmg biltru..

idag har jag körtupp till STHLM från lilla lilla v..
åpackningen är utspridd i ahllen (lägenheten) och det var väl den rapporten... skickar ett utförligt nyhetsbrev senare i veckan.

fan vad synd med apna sapna...
hoppas inte KANA är försenad i sin premiär med..
tur att du är frisk nu
cumme *10000

Postat av: JL

Vilken tur att du inte är i Bombay denna gången!!! Med tanke på bombattackerna! Vad hemskt! Men vad säger dina kollegor och familjen? Det måste ju vara nåt som alla pratar om just nu? Skönt att du är på betryggande avstånd i alla fall! /Jonas

2006-07-11 @ 19:35:48
Postat av: Lena

Gumman! Jag förstår att du är olustig nu när detta hemska attentat i Bombay skedde. Du kunde ha varit där och inte i B-lore. Men som tur är befinner du dig på betryggande avstånd men bara tanken.... är inte särskilt kul! Vi tänker på dig och ringer dig ikväll. Hoppas att dina bihålor snart är återställda och att du är på G. Tusen kramar från mamma och pappa

2006-07-12 @ 13:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback