Bannerghatta Road - vagen som Gud glomde!

Jag bor ju i det galnaste, roligaste hushallet i hela Bangalore. Idag nar jag skulle ga hit till internetcafeet sager Gita (hemhjalpen) Are you going out? Yes, svarar jag. No earrings, kommenterar Gita fragande. no, svarar jag... It's better with earrings, fortsatter hon. Som ett litet barn som maste gora som mamma sager gar jag tillbaka in pa mitt rum och tar pa mig de storsta guldorhangena jag har, liksom bara for att markera! he he....

Vid nasta forsok att ga ut skriker jag Goddbye, I'm going out for a while! No you can't ,svarar R. Did you clean your room? And NO TV today! varpa vi alla borjar gapskratta! Det gar liksom inte att ha trakigt i det huset, det ar galet. Kanner jag mig det minsta nere sa gar det over bara jag stiger over troskeln!

En annan galen sak som hande i torsdags var att jag skulle aka till Trelleborgs fabrik i sodra utkanterna av B-lore. Nar vi satt kvallen innan och kollade i min 100-sidors kartbok over B-lore sa fanns inte adressen med, det var sa lang bort. Ja, det ar langt langt langt borta, berattade I: Du maste aka igenom hela stan eftersom manga gator ar enkelriktade, sen maste du ta Bannerghatta Road i 3 mil... Forresten
Bannerghatta Road blev nyligen utsedd till Indiens varsta vag. Den ar sa dalig att det formodligen hade varit battre om den var en grusvag!



Lucky me! Halv nio satte jag mig i rikshan. Det regnade och jag satt och blev lite blot. Samtidigt blaste det kalla vindar sa jag satt och fros. Avgaserna pa igenkorkade Bannerghatta Rd var HEMSKA! Jag satt och fros i denna avgaskammare som kallas Bannerghatta Rd - Indiens varsta vag! Jag var morbultad och illamaende nar jag kom fram, over en timme senare! Managern Ms. Prabha halsade mig valkommen och uttryckte hur roligt det skulle bli att ha mig dar varje dag i 7 arbetsdagar. Det tyckte inte jag och forklarade att den dar resan gor jag inte om i forsta taget! Hon forstod mig! Jag ringde Mr. Srinivas och sa att han hade en del schemaandringar att gora for mig!

Men nu var ju anda dar, sa da kunde jag ju lika val fa en rundtur pa fabriken! I fabriken klev vi in i en dimma av rokelse, pujan (morgonbonen) var precis over. Ganesh var nojd! Stora hogtalare pumpade ut Bollywoodhit efter Bollywoodhit: Kajra Re, Kal hoo na ho, Shava Shava. Arbetarna var mycket nojda over detta faktum! Jag gick runt och halsade och skakade hand med alla dar. Det var mycket rent, fint och modernt i fabriken. Jag papekade detta for Ms. Prabha och hon forklarade att eftersom de far sa mycket utlandska besokare sa var de tvungna att stada mycket! Eh... inte djuare an sa alltsa! Rundturen gick ganska fort och vi satte oss och fikade.

Vid fikat pratade vi mest filmer och alla skulle rakna upp sina favorit Shah Rukh Khanfilmer i ordning (min favvo ar Veer Zara). Det storsta Shah Rukh Khan-fanet berattade att SRK's nya film Kabhi Alvida na Kehna kommer att ha premiar i borjan av augusti. Det betyder att jag kommer att kunna se den pa bio har innan jag aker hem! Jippi!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken lycka! att hamna i denna underbara familj, dessutom med en härlig Gita som känns som min förlängda arm i Indien :-) Det glädjer mig att du sa ifrån att praktisera i denna fabrik som ligger vid jordens brant, jag tror att du har det bättre på kontoret i B-lore. Var rädd om dig och njut av den indiska värmen, det är faktiskt ganska soligt och fint här hemma i Sverige. Nu sk jag till den nyöppnade IKEA och byta några sommartäcken som blev alldeles fel. många kramar från oss alla!

2006-07-01 @ 10:49:44
Postat av: JL

hehe...vilken rolig familj du hamnat i!

2006-07-01 @ 20:58:24
Postat av: Sapna

Namaste Gita!
Vilken mysig morgonfika, kan val inte bli battre an att sitta och prata bollywoodfilmer och kanna rokelsedoften :) Hoppas att det gick bra med schemaandringarna sa att slipper gora den dar resan dagligen.. Hoppas annars att du mar bra och att du trvis bra i familen, de later underhallande verkligen. Ta hand om dig! Manga kramar fran Sapna

2006-07-02 @ 19:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback